Pierwsze co musisz zrobić jest zainstalowanie Miku Miku Dance. Możesz poszukać tego w googlach. Po drugie otwierasz folder pod nazwą Models i wszystkie nazwy, które mają dziwne znaczki musisz pozmieniać na coś innego, byle by nie było tych znaczków. Potem przejrzysz sobie te modele. Każdą taką nazwę z dziwnymi znaczkami musisz pozmieniać, bo inaczej program Ci ich nie wczyta.
Rozdział I - Interfejs użytkownika Ponieważ interfejs MMD może wyglądać skomplikowanie, podzieliłam go na 3 sekcje.
Sekcja 1 (czerwona) to jest główne, pokazowe okno, w którym możesz zobaczyć i manipulować modelami. Sekcja 2 (niebieska) - wchodzą w jej skład 6 różnych paneli: - Model: Load models, toggle model properties and select "Camera/Light/Accessory Mode" or "Model Mode". - Model: ładowanie modeli, przełączanie i wybieranie właściwości modeli : Kamera/ światło/ akscesoria lub tryb modela. - Camera - Kamera - przełączanie i wybieranie perspektywy kamery. - Oświetlenie: Kontrola źródła światła i barwy światła - Akcesoria: ładowanie akcesorii, sprawdź modele "wyposażyć je" i zmień właściwości akcesoriów - Zobacz: daje natychmiastowy punktu widzenia kamery Play : - Play animacji na wyświetlaczu Sekcja 3 (żółta) * Bone Frame Manipulation: Cofnij / Ponów zmiany wprowadzone w modelu tzw. kości (bones) zarejestrowanych punktach na ramie * Ramki Manipulation Window: Manipulacja zarejestrowanych punktów ramki * Interpolation Curve: Określ prędkość animacji modelu kości / kamera z klatki (frame) do klatki B.
Sekcja 3 nie jest zbyt często używana, więc nie musisz głębiej w nią wchodzić. Najlepiej, żebyś sam/a sobie poprzeglądał/a te 3 sekcje. W następnym rozdziale praktyka.
|